Bali, Lombok en Gili - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Nathalie - WaarBenJij.nu Bali, Lombok en Gili - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Nathalie - WaarBenJij.nu

Bali, Lombok en Gili

Door: Nathalie Tamaëla

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

27 Maart 2014 | Indonesië, Lombok

Daag allemaal,

Even een update vanuit Indonesië! Ik heb 5 dagen Bali achter de rug, en ik ben nu sinds dinsdag 26 maart op Gili Trawangan.
Ik vloog natuurlijk met KLM naar Jakarta. Afscheid op Schiphol was best emotioneel haha wat ga ik iedereen missen!
Eenmaal bij de gate kwam ik een bekende tegen, Atu Pattimahu! Heel bizar, dus vloog niet helemaal 'alleen' haha. Hij vloog de dag daarna ook door maar Bali net als ik. Na een korte tussenstop op Kuala Lumpur vlogen we naar Jakarta, daar stond tante Diana op me te wachten om me te brengen naar het hotel. Ik bleef 1 nacht in Jakarta en ging de volgende dag meteen naar Bali, Nikki (jarige job) mijn oude huisgenootje was daar al. Eenmaal aangekomen op Bali ging ik met de taxi naar het hotel en daar werd ik vervolgens opgehaald door Nadia en Evert met chauffeur (vrienden van Nik). We haalden Nik en Jung (haar klasgenootje) op en gingen gezellig lunchen.
Daarna hebben we snel een Indonesische prepaidsimkaart gehaald, wel zo handig anders betaal ik straks de hoofdprijs aan Hi. Toen zijn we door gereden naar Beachclub Ku De Ta, erg fancy en als de zon schijnt is er een mooie sunset. Helaas was het wat bewolkt, maar alsnog lekker gechillt daar! Nik was natuurlijk jarig dus hadden daarna lekker bij Mexicola gegeten, een Mexicaans restaurant. Uitgaan zat er even niet meer in, iedereen was best gaar en we wilden de volgende dag op tijd opstaan om naar Tanah Lot (tempel) te gaan.
De volgende dag gingen we dus naar Tanah Lot, maar ik zou eerst nog even met Atu koffie doen bij Fayola (koffietent van z'n nicht) in Seminyak. Hij ging die middag namelijk naar Melbourne. Ik heb 2 uur gewacht haha, hij had de scooter van z'n neef geleend maar kon het niet vinden. Alleen maar rondjes gereden en de gps stuurde m alle kanten op, de straat is ook zo'n 5km lang haha..intussen werd ik alweer opgehaald om maar Tanah Lot te gaan dus ik heb hem nog wel even snel gedag kunnen zeggen en fijne reis kunnen wensen.
Daarna reden we maar Tanah Lot, ik was al eerder geweest dus dit was niet nieuw voor mij.
Na Tanah Lot zijn we door gereden naar Komune Beach, dat is een nieuwe beachclub richting het oosten. Het zand is zwart en de club had een zwembad. Ook een surfspot door de hoge golven. Als avondeten hebben we dim Sum gegeten, bij een tent die 24 uur open is haha. Deze avond zijn we wel gezellig uitgeweest bij La Favela in Seminyak en kwam Damaar, m'n nichtje, ons ook vergezellen! Nou de ene wodka Greg Goose fles na de andere werd besteld door Evert haha.
Zaterdag wilden we heerlijk gaan chillen bij beachclub Potato Head. Wat een goodlife haha, beetje chillen in en aan het zwembad met een cocktail. Hier een mooie sunset meegemaakt. Damaar kwam ook even buurten en in de avond ging ik gezellig met haar, oom Jack en tante Nel eten bij Made Warung. Was erg gezellig en echt enorm gelachen ook.
Zondag gingen we wild water raften, we zijn niet uitgegaan aangezien we om 09.00 uur al werden opgehaald door de driver. Het was nog best een stuk rijden, zo'n twee uurtjes. Wat heb ik gelachen in de boot, we waren met z'n vijven en nog een gids. Het was zo'n 12 km en duurde 2 uurtjes. Het was in de jungle dus veel mooie dingen gezien. De trip was inclusief eten dus daarna lekker nasi goreng en bami goreng gegeten.
Na het raften zijn we nog naar een strandje geweest genaamd Geger Beach. Helemaal niet druk, dus het was lekker rustig. In de avond hadden we heerlijk gegeten bij La Favela om Seminyak. Dat was voor iedereen laatste diner met elkaar, dus daarna nog wel eventjes lekker een cocktail gedaan. Nadia en Evert vliegen de volgende dag terug naar Bandung en ik vlieg dus naar Lombok.
Maandagochtend nog wel even met Nik en Jung wezen ontbijten bij Flapjaks, lekker pancakes. In de middag vloog ik naar Lombok en bleef ik slapen bij een homestay vlakbij Sengiggi. De volgende dag werd ik door de chauffeur van de homestay gebracht naar de harbor. Nou er waren echt 0 backpackers op de boot haha, alleen maar locals..de bootreis duurde 15 a 20 min naar Gili Trawangan. Wat een chillparadijs, lekker hoor! Geen auto's en scooters! Alleen fietsers en karretjes die door paarden worden getrokken. Gili Hostel was op loopafstand dus toen ik eenmaal ingecheckt was en m'n spullen in de dorm had gelegd ben ik meteen naar het strand gegaan. Beetje rond gelopen en opeens hoorde ik twee Nederlandse meisjes praten dus raakte daar al gauw mee aan de praat. Mitzy en Rosanne heten ze. Ze zijn ook vandaag aangekomen maar bleven maar 1 nacht. Gezellig met ze mee op het strand gelegen en daarna dwars over het eiland gelopen om zonsondergang mee te maken..1 woord: PRACHTIG! Daarna lekker ergens gegeten aan het strand.
Intussen was ik ook nog terug naar het hostel geweest en alweer verschillende mensen uit mijn dorm (slaapzaal) ontmoet. Hele chille mensen. 's Avonds gezellig uitgeweest met Mitzy en Rosanne en kwam ook m'n kamergenoten tegen, erg gezellig dus.
De volgende dag (woensdag) ben ik gezellig met alle kamergenoten naar het strand gegaan, geluncht, strand en op de fiets de sunset gepakt aan de andere kant van het eiland. Daarna hebben we met z'n allen heerlijk op de nightmarket gegeten.
Vandaag heb ik een snorkeltour gedaan en ben ik ook bij Gili Meno en Air geweest. Echt schitterend helder water dus mooie vissen, koraal en schildpadden gezien! Ook weer verschillende mensen ontmoet, je bent echt nooit alleen hier haha! Ik blijf tot zaterdag op Gili Trawangan en zal dan vertrekken naar Lombok, ik heb namelijk nog mensen ontmoet die ook naar Lombok gaan. Maandag vlieg ik naar Surabaya om oma An en oom Stef te bezoeken. BTW mensen kijken me raar aan als ze doorhebben dat ik geen Bahasa spreek, ze snappen er niks van: Orang Belanda? Dan zeg ik op m'n gemak maar papa en mama Orang Maluku, aaaah Maluku! Haha but I don't speak Bahasa..dan hoor je ze lachen: ADOE!! Wel weer heel grappig natuurlijk haha!

Tot zo ver dan maar..SELAMAT TINGGAL XXX

  • 28 Maart 2014 - 08:06

    Josje:

    Goedemorgen nathie,
    Wat heb je al veel meegemaakt in 2 weken!!
    Geweldig, leuk verslag om te lezen!! Je hebt bijna geen tijd om een verslag te schrijven, voor ons leuk om een beetje met je mee te reizen.
    Ik merk dat je volop geniet en houden zo.
    Dikke knuffel en kus.
    Mama ani

  • 28 Maart 2014 - 10:08

    Rita:

    mooi verslag,Naat!Voorzichtig, blijf gezond en geniet er maar van! Je vader is ook aan het genieten!!!
    liefs en groetjes
    XXX


  • 21 Mei 2014 - 09:19

    Gracia:

    Morning lieverd,

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en ons ook een beetje laat mee genieten!! :D

    Explore the world, have fun & take care schatje!! ;)

    -×-



  • 21 Mei 2014 - 12:45

    Lulu:

    Hoi Nathalie,
    Ik heb je laatste verslag gelezen en was nieuwsgierig naar je andere verhalen hahaha!!! Geniet ervan en ik ga nu verder lezen.
    xXx Tante Lulu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Daaag lieve familie, vriendinnen, vrienden & kennissen, Hier zal ik jullie op de hoogte houden van mijn mooie reis door Zuidoost Azië. Ik zal beginnen in Indonesië (ik vertrek 18 maart), waar ik een maand zal vertoeven. Vervolgens zal ik een maand door Thailand gaan trekken, dan heb ik een maand uitgetrokken voor Laos en Cambodja. Aansluitend 3 weken Vietnam en zal ik de laatste 7 weken weer teruggaan naar Indonesië. Zodat ik ook naar Ambon, Ceram en Saparua kan gaan samen met mijn familie die in juli ook zullen aankomen in Indonesië. 20 augustus vlieg ik weer naar Nederland, zie jullie dan weer guys! Veel leesplezier en ik ga extra hard genieten! X Naat

Actief sinds 04 Maart 2014
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 3849

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 20 Augustus 2014

Mijn eerste reis alleen!

Landen bezocht: