Java, Bangkok, Koh Phangan, Koh Tao, Koh Phi Phi - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nathalie - WaarBenJij.nu Java, Bangkok, Koh Phangan, Koh Tao, Koh Phi Phi - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nathalie - WaarBenJij.nu

Java, Bangkok, Koh Phangan, Koh Tao, Koh Phi Phi

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

01 Mei 2014 | Thailand, Koh Tao

Sorry guys dat ik niet up to date ben, maar hier weer een (lang) verslagje! Gili was dus amazing! Super leuke gezellige mensen ontmoet! Ik had de laatste avond nog een beachparty gehad en dat was FUN! Dus toen ik nog op Lombok was ben ik naar de mooie waterval Tiu Kelep geweest! Echt prachtig en je kon er heerlijk zwemmen, wel een beetje koud maar prima te doen. Daarna heb ik een nachtje in Sengiggi geslapen en een nachtje in Praya. Ik ben nog naar Kuta, Lombok geweest maar dat was niet heel bijzonder. De volgende dag vloog ik naar Surabaya om oma An en oom Steve op te zoeken. Was erg gezellig en zo leuk hoe ze leuke verhalen weet te vertellen over vroeger! Een weekje in Surabaya was wel erg lang (er is niks te doen), ik ben tussendoor wel samen met oom Steve naar Bromo (de vulkaan) geweest. Alleen was de sunrise een beetje een bummer, erg bewolkt. Ook zijn we naar de zoo geweest in Batu waar allerlei meisjes met mij op de foto wilden haha..
Maandag 7 april vertrok ik dan eindelijk naar Yogjakarta, was wel weer fijn om mijn eigen ding te doen en weer mensen ontmoeten want dat was is Surabaya natuurlijk wel anders. Ik sliep in een guesthouse Venezia Garden. Ik bleef 4 nachten en ben naar het Ramayana Ballet geweest, Prambaban en Borobudur. Borobodur vond ik erg mooi en indrukwekkend. Uiteraard weer veel solotravellers bij het hostel ontmoet dus deed alle activiteiten in groepjes.
Vrijdag 11 april ben ik naar Bandung gegaan met de trein, een lange zit van 8 uur. Op aanraden van een meisje die ik bij Venezia Garden heb ontmoet had ik voor 1 nacht geboekt bij een Backpacker hotel. Helemaal kut, ik was de enige en ze hadden geen dorms. Gelukkig had ik maar 1 nacht geboekt en heb de twee andere dagen een ander hostel geboekt waar meerdere backpackers waren, THANK GOD! Samen met Diane en Emily ben ik naar de vulkaan Tangkuban Perahu geweest en de Ciater Hotsprings. Ik wilde eigenlijk naar Kawah Putih maar dat was nog verder weg, dus heb die helaas geskipt. De volgende dag zijn we een beetje gaan shoppen en savonds had ik afgesproken om met Evert (vriend van Nikki die met ons in Bali was) te gaan eten. Overdag in de stad hoorde ik ineens Naat, naat, NAAAT! Huh wie roept mij nou? Was het Evert op z'n Vespa haha dus hadden meteen een tijd afgesproken om te eten. Hij had de meiden (Diane en Verena) ook uitgenodigd dus hij had ons meegenomen naar een fancy restaurant in de bergen: The Valley met een mooi uitzicht over Bandung. Prijzen waren een beeeeetje boven ons budget maar net als in Bali had Evert ons getrakteerd, echt super lief!
De volgende ochtend ging ik met Diane naar Jakarta met de trein, we hadden namelijk heel toevallig hetzelfde hostel (Six Degrees) geboekt dus dat kwam goed uit. We kwamen al vrij vroeg aan zodat we nog de hele dag hadden om dingen te doen. Diane vertrok namelijk de volgende dag al naar Borneo, Maleisië. Dus we zijn naar de mall geweest en in de avond had ik met oma Ien afgesproken want ze was in Jakarta omdat haar broer in het ziekenhuis was opgenomen. Ik werd door de neef van oma Ien (oom Pet) gehaald en hadden gezellig gegeten. Was zo leuk om oma Ien te zien en ze was ook heel blij! Daarna wilden Diane en ik nog uit maar dat was niet echt een succes haha! We waren in een club waar de 'hoertjes' allemaal op een rijtje zaten en allemaal tegelijkertijd naar de wc gingen. De muziek was ook echt een nachtmerrie dus zijn daar gauw weggegaan. We wilden daarna naar Skye (rooftopbar) gaan maar die ging al om 01.00 uur dicht dus besloten om terug te gaan naar het hostel. Volgende dag heb ik nog wat dingen gedaan met Diane en zijn we toch nog in de middag naar Skye geweest, wat een mooi uitzicht over Jakarta! 's Avonds werd ik weer onverwachts opgehaald door oom Pet om weer te eten met oma Ien haha, erg gezellig dus! De dagen daarna was ik voornamelijk met Claire, Ian en Pepijn uit Den Haag. Beetje 'cultuur gesnoven', malls gezien en gechillt haha! Een na laatste avond had ik gezellig sushi gegeten met tante Diana en de laatste avond had ik afgesproken met Bryan en Nitha mijn neef en nichtje uit Ambon die in Jakarta wonen. Tante Lina er ook bij, wat een verrassing! Ik wist namelijk niet dat ze hier ook woonde. Dus was fijn om even samen te zijn.

Vrijdag 18 april vloog ik naar Bangkok! Tante Diana kwam me ophalen en bracht me naar het vliegveld. Ik kwam s'avonds rond een uur of 9 aan en tegen de tijd dat ik bij het hostel aankwam was het 10 uur/half 11. Eenmaal aangekomen was het super druk, wat een gezelligheid! Bodega (hostel) wordt gerund door 3 Amerikaanse broers uit Wisconsin wat een feest haha. Dus ik was snel de douche ingestapt en sloot me aan bij de rest. Het feestje kon beginnen hoor iedereen was druk met drankspelletjes: van beerpong tot kingsen tot jenga met gestoorde opdrachten. Het was zo gezellig dat we pas naar bed gingen toen het alweer licht was. De volgende dag ben ik met Romi, Hayley, Jeff en Alex (lees: brak) in de hitte naar de weekendmarket gegaan. Geeeee wat was het heet (Jeff en Alex hadden ons al na 10 minuten verlaten haha), eigenlijk veel te heet om te shoppen maar 3 leuke shirtjes en een jurkje gescoord voor nog geen 10 euro! 's Avonds gingen we naar een gaybar, Dan (werkt bij Bodega) had ons meegenomen maar we waren Max en Alex alweer kwijt geraakt omdat ze zonodig moesten eten haha. Dus die waren teruggegaan naar het hostel, Max was nog terug gekomen maar toen hij aankwam was het feestje afgelopen haha.. Volgende dag was nog een shopdag voor mij en Hayley. We zijn naar Center World geweest, deze staat op de zesde plek van grootste malls van de wereld heb ik me laten vertellen. We hebben beiden wat inkopen gedaan bij Forever21. In de avond wilden we met een groep naar de Ping Pong show, maar daar zijn we nooit aangekomen (lees: we were stuck at McDonalds) dus deze heb ik helaas niet gezien. Hayley ging de volgende dag maar Cambodja en ik ging naar Koh Phangan. Overdag ben ik met Penina (Nederlands meisje) naar Grand Palace geweest, zo mooi hoe alles in detail is afgewerkt!
In de avond vertrok ik om 18.30 uur met de nachtbus naar het zuiden (Suratthani). Vanaf daar ging ik verder met de boot naar Koh Phangan. Eenmaal aangekomen en ingecheckt kom ik tot mijn grote verbazing Rachel tegen die ik op Gili Trawangan had ontmoet! We wisten wel van elkaar dat we beide in Thailand waren maar niet waar dus dat was een leuke verrassing. De eerste avond was meteen de halfmoon party, het hostel had een preparty georganiseerd met spelletjes, all you can eat buffet en bodypaint. Het feestje zelf was in de jungle en zag er heel tof uit met alle felle kleuren en bodypaint. De muziek (psytrance) was alleen een tegenvaller, maar ja goed leuk om meegemaakt te hebben! Ik ben twee nachten op Koh Phangan gebleven en daarna samen met Sonia, Nia en Carlos naar Koh Tao gegaan aangezien Nia en ik beide de open water course (PADI, duiken) wilden doen. Dat was echt geweldig, de cursus duurde vier dagen: eerste dag theorie, tweede dag theorie, examen en met equipement geoefend in het zwembad, derde dag 2 duiken gedaan tot 12 meter en de vierde dag ook 2 duiken gedaan tot 18 meter. Het was zo gaaf om tussen alle vissen en het coraal te zwemmen! Echt prachtig! Op zaterdag 26 april (tweede dag van cursus) was het natuurlijk Kingsday dus ben s'avonds nog wel even een drankje gaan doen. Kwam veel Nederlanders tegen (niet te missen vanwege oranjegekte) dus heb toch nog een beetje Kingsday kunnen vieren! De dag daarna had ik met een paar Nederlanders afgesproken om Heracles - Ajax te kijken, kampioenen! Alleen was de wedstrijd niet om aan te zien..De laatste dag van de cursus moesten we al om 06.30 AM aanwezig zijn, dus dat was een vroegertje! Ook zijn Nia en ik gefilmd dus daar is een leuke compilatie van gemaakt, super leuke herinnering dus! Helaas vertrok Sonia deze avond, dus nog één laatste avond partyen met Nia en ik vertrok de volgende dag in de avond. Iedereen ging dus langzaam hun eigen weg. Overdag ben ik met Nia naar een afgelegen strandje gegaan, wezen lunchen en gechillt.
In de avond vertrok ik om 21.00 uur met de nachtboot richting Koh Tao, ik kwam om 05.00 uur aan in Suratthani, vanaf daar ben ik in een volgepropte minivan naar Krabi gebracht om de boot naar Koh Phi Phi te pakken. Waar ik overigens alweer meteen wat mensen had ontmoet, waaronder een jongen uit Nederland. Wat een hitte op Phi Phi, ik kwam rond 12.30 uur aan en het hostel (Stones) was op loopafstand (en meteen aan het strand) en maar een kwartiertje lopen. Ik kon meteen inchecken, heel fijn. Eenmaal ingecheckt liep ik van m'n kamer het strand op, hoor ik ineens Nathalie? Waren het twee gasten uit Amsterdam die ik op Koh Tao had ontmoet. Haha heel grappig hoe je steeds bekenden tegen het lijf loopt. Het hostel zit wel heel erg midden in het nachtleven, dus de hele nacht hoor je het gedreun van de beat. Dat is wat minder maar ik ga morgen toch alweer naar Bangkok dus nog 1 nachtje volhouden haha. Vandaag ga ik een snorkeltrip doen, langs allerlei mooie viewpoints en aan het einde genieten van de sunset. Morgenavond ga ik naar Bangkok, waar ik 1/2 nachten verblijf en zal dan naar het noorden vertrekken: Chang Mai, Pai en de slowboat richting Laos. Ik zal proberen om wat meer up to date te zijn!! Voor nu heel veel liefs uit Koh Phi Phi!

  • 01 Mei 2014 - 08:09

    Rita:

    Lieve Nathalie, erg leuk verslag, fijn te lezen dat je zo geniet en allerlei te gekke dingen doet, mensen ontmoet! Blijf gezond, doe voorzichtig en geniet! Xxx

  • 01 Mei 2014 - 08:53

    Anouk (oude SVV Maatje):

    Lieve naatje! Zo leuk om je verhalen te lezen, ik heb zelf ook de trip door Thailand gemaakt die jij nu aan het doen bent... En eind dit jaar ga ik dus naar Indonesie..! I love it..
    Tip van de week: koop een kleine koelbox en je eigen voorraadje Chang;) als je de slowboat naar Laos pakt... En vergeet een spelletje kaarten niet;) Enjoy GIRL! Kus Noukie

  • 01 Mei 2014 - 08:55

    Tante Marja:

    Nathalie, dit kunnen ze je niet meer afnemen. Het is één groot avontuur voor jou!!
    Blijf genieten!!!!
    Neem alles goed in je op, zodat je prachtige herinneringen hieraan overhoudt! Dikke knuf tante Mar

  • 01 Mei 2014 - 08:55

    Josje Manuputty:

    Lieve nathie,
    Hè hè ik kan eindelijk weer iets lezen van je avonturen! Grappig dat je toch weer dezelfde mensen tegen komt, hartstikke leuk!
    Lieve meis, voorzichtig in Laos en genieten! Maar dat doe je

  • 01 Mei 2014 - 10:29

    Jack Manuputty:

    Jeetje Nathalie wat een programma heb je iedere keer het lijkt wel op werken..........?!
    Wees voorzichtig en de tijd schiet al op zodat wij weldra bij jou kunnen aansluiten!<3
    Groetjes vanuit een saai Nederland! xxx

  • 01 Mei 2014 - 11:53

    Jose:

    Hi lieve Nathalie, wat een leuk verslag en wat een heerlijke foto's. Zo te zien en horen is het een en al genieten. Fijn voor je. En wat een ervaring. Leuk dat je zoveel mensen ontmoet en allemaal even avontuurlijk als jij . Geniet ervan en blijf vooral ook schrijven, is ook later leuk voor jezelf als herinnering. Je maakt zoveel mee en ontmoet zoveel mensen en het is leuk om dit terug te lezen. Het ga je goed, veel liefs uit ook wel een prachtig Nederland, mooie zee , mooie tulpen haha xxJosé Koper

  • 01 Mei 2014 - 17:15

    Oma Joke:

    Lieve Naat, ik ben toch zo trots dat zo'n reis kan maken. Je hebt inderdaad er hard voor gewerkt.
    En wat een experience en veel mensn te ontmoeten van vele landen. Ik geniet van de verhalen en fotosMaar weest altijd nog voorzichtig

  • 01 Mei 2014 - 20:26

    Paula Zwaan:

    Hoi Nathalie erg leuk om te lezen wat je allemaal doet we denken vaak aan je.Geniet ervan en groetjes van de zwaantjes

  • 02 Mei 2014 - 07:25

    Jane Verhees :

    Lieve Nathalie, zo leuk om je verslag te lezen. Wat een avontuur. Nieuwe mensen ontmoeten en nieuwe dingen doen. Dat doe je goed, stoere. Veel plezier nog en geniet ervan.
    Lieve groetjes en knuffels, Jane Verhees.

  • 04 Mei 2014 - 08:40

    Leonien:

    Hoi Nathalie,

    Wat leuk om allemaal te lezen. Wat zal jij genieten zeg!!!!
    Ga door met deze mooie verhalen schrijven zodat we hier in Nederland mee kunnen genieten.

    Dikke knufff
    Leonien

  • 04 Mei 2014 - 08:51

    Zefanja:

    Super om je verhalen te lezen Naat!! Erg leuke avonturen beleefd! Geniet er van! Tot over 3 maanden! :-) xxx

  • 04 Mei 2014 - 09:07

    Bendja:

    Geweldig wat een ervaring! Geniet er van! Knuffel

  • 05 Mei 2014 - 19:33

    LoesL5:

    Hey Naat, wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en allen maar gezellige dingen meemaakt! Heb je nog in Krabi rondgelopen? O. Pat en ik hebben daar een paar dagen gelogeerd toen we in Thailand waren. Gefeliciteerd met het behalen van je Padi, heb je alleen baat bij en zeker in die contreien. Veel plezier en kijk uit naar se rest van je reisverhalen. Liefs en xx

  • 21 Mei 2014 - 10:58

    Fabelous:

    He naath
    Dat ziet er allemaal erg leuk uit!!!
    Ik ben jaloers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Daaag lieve familie, vriendinnen, vrienden & kennissen, Hier zal ik jullie op de hoogte houden van mijn mooie reis door Zuidoost Azië. Ik zal beginnen in Indonesië (ik vertrek 18 maart), waar ik een maand zal vertoeven. Vervolgens zal ik een maand door Thailand gaan trekken, dan heb ik een maand uitgetrokken voor Laos en Cambodja. Aansluitend 3 weken Vietnam en zal ik de laatste 7 weken weer teruggaan naar Indonesië. Zodat ik ook naar Ambon, Ceram en Saparua kan gaan samen met mijn familie die in juli ook zullen aankomen in Indonesië. 20 augustus vlieg ik weer naar Nederland, zie jullie dan weer guys! Veel leesplezier en ik ga extra hard genieten! X Naat

Actief sinds 04 Maart 2014
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 3842

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 20 Augustus 2014

Mijn eerste reis alleen!

Landen bezocht: